Євроклуб “Соняшник”

Зміст, форми і методи діяльності євроклубу

 

Важливою складовою становлення демократичної держави є громадянське виховання молодого покоління. Школа має забезпечити формування соціально активної, духовно багатої, творчої особистості – патріота України та громадянина світу. Саме вирішенню вищеназваних завдань сприяє робота шкільного європейського клубу.

У 1998 році на спільному засіданні ініціативної групи вчителів та учнів, які виявили бажання поглиблювати знання про історію та культуру народів світу, було прийнято рішення створити шкільний клуб міжнародної дружби «Соняшник». Згодом, у 2007 році, керуючись Статутом клубу (додаток 1), а саме положеннями 5.2 та 5.3, на загальних зборах клуб було перейменовано у європейський клуб «Соняшник».

Метою роботи клубу є інформування дітей, їх батьків, спільноти села про Європейський Союз, його структуру, залучення учнів до вивчення культури, традицій, звичаїв, історії, географії країн світу, виховання підростаючого покоління у дусі спільних європейських цінностей, встановлення партнерських стосунків з школами України та європейськими клубами, громадськими організаціями.

Загальна мета роботи клубу конкретизується в основних завданнях:

  • поширення інформації про Європейський Союз (історія, структура, сучасний стан ) серед учнів батьків учителів жителів села;
  • обмін інформацією про історію, культуру, традиції своєї країни та країн – членів Європейського Союзу;
  • сприяння загальному усвідомленню необхідності взаємної толерантності та поваги у громадських відносинах;
  • активізація творчого потенціалу учнів;
  • розвиток національної самосвідомості;
  • вивчення та реалізація Прав людини.

Євроклуб « Соняшник» – це добровільне об’єднання учнів віком від 10 до 17 років.

Робота клубу будується на принципах співуправління дорослих та дітей у співробітництві з громадськими організаціями, школами, євроклубами України.

Працюючи в клубі, діти формують в собі особистісні риси: впевненість, цілеспрямованість, наполегливість та відповідальність.

Клуб має свою структуру( додаток 2).

Емблемою клубу є веселий чоловічок «Соняшник» (додаток 3), який крокує по планеті Земля з ідеями миру та дружби. Соняшник – це символ Сонця. Ми прагнемо, щоб від нашого клубу йшло таке ж дружнє тепло, яке зігріває серця, а ще, щоб у нас було стільки ж друзів, скільки насінинок у соняшника.

Девіз клубу: «З Україною в серці впевнено в Європу».

Клуб має окрему кімнату для проведення занять, зустрічей (додаток 4), свою невеличку бібліотеку, ноутбук та проектор.

Робота в клубі спонукає дітей до вивчення іноземних мов. Члени євроклубу беруть участь у конкурсних міжнародних програмах:

– рух UWC, який пропагує ідеї міжнародного взаєморозуміння та толерантності, миру та боротьби з екологічними проблемами (брали участь у 2 етапах);

– FLEX (учасники 2 етапів).

Значна частина випускників продовжує вивчення іноземних мов у вищих навчальних закладах. Наші учні навчалися і навчаються у західноєвропейських вузах ( Чехія, Німеччина).

Підтримуємо постійні контакти з випускниками. Запрошуємо на заняття, свята. Випускники, які навчаються чи працюють в інших країнах, інформують школярів через електронну пошту чи скайп-спілкування про можливості вступу та навчання у європейських вузах, про особливості культури тієї чи іншої країни (додаток 5).

Матеріали про роботу євроклубу «Соняшник» друкуються в періодичній пресі та шкільній газеті (додаток 6), висвітлюються в соціальних мережах («ВКонтакте» https://vk.com/koluchivska_school) та на сайті школи (https://kolychivskazosh.wordpress.com/). Досвід роботи демонструється на семінарах працівників освіти районного та обласного рівнів.

Клуб нагороджений грамотами та дипломами (додаток 7).

Заняття у клубі проводяться у вигляді тренінгів (додаток 8), зустрічей (додаток 9), різноманітних інтелектуальних ігор (додаток 10), розробляються та реалізовуються проекти (додаток 11), організовуються виставки конкурси.

Головне, щоб дітям було цікаво, щоб вони самі були активними у підготовці занять. Для цього  учасники клубу розділені на дві групи (старшу – 8-11 класи та молодшу – 6-7 класи). Таким чином легшее підібрати відповідні форми роботи, які б були змістовні і відповідали певному розвитку дітей. Інколи заняття проводяться спільно для двох груп.

Клуб, який працює 17 років, має свою багату історію. Це участь у фестивалях країн Європи, перемоги у вікторинах по країнах світу, зустрічі з послами зарубіжних країн, походи, акції зустрічі… (додаток 12).

Хотілося б зупинитися на роботі клубу за останні три роки, на заходах, які з точки зору дітей (анкетування) і мене, як керівника клубу, є найбільш цікавими.

 

2013 – 2014 навчальний рік

  «Соняшник» відзначає 15-річчя з дня створення клубу. Привітати юних дипломатів приїхали представники Чернігівської районної державної адміністрації, випускники школи, євроклуб «Євросвіт» Горбівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Куликівського району, учні ліцею для обдарованої сільської молоді міста Чернігова, благодійний фонд «Поліський оберіг» (додаток 13).

Протягом року працював «Міст дружби» між євро клубом та однією зі шкіл Боснії та Герцеговини. Діти обговорювали питання навчання, відпочинку, культури в режимі скайп – спілкування (додаток 14).

Цікавою була участь у обласному фестивалі творчості дітей та молоді

«Обереги Миру» (додаток 15).

У квітні місяці євроклубівці взяли участь у акції «Ланцюг єднання», яка була спрямована на об’єднання усіх регіонів України (додаток 16).

 

2014 -2015 навчальний рік

Проект «Дружимо спортивно», який був спрямований на згуртування громади 3-х сіл та пропаганди здорового відпочинку; проводився за участі Національного фонду підтримки демократії (NED) та Спілкою Української Молоді в Україні. Виграли міні–грант на суму 663,29 доларів. На святі були присутні голова Чернігівської районної ради, працівники районної ради, представники громадських організацій, учні Іванівської та Ягіднянської шкіл, випускники (додаток 17).

Участь у онлайн-вікторині на тему Європи, яка проводилася Представництвом Європейського Союзу в Україні. Учні успішно справилися з завданнями і отримали подарунки.

Спільний проект з Освітнім Домом прав людини в Чернігові «Футбол проти расизму», який був спрямований проти дискримінації та за рівність права у грі. У ході реалізації проекту учні знайомилися з окремими сторінками історії футболу, обговорювали права людей у цій сфері, малювали малюнки, проводили конкурс бомбардувальників (додаток 18).

Дні Європи у школі проходили за розробленою програмою, яка включала виставку малюнків «Такою я бачу Європу», літератури  «Європа: історія і сьогодення»; на перервах звучала музика  європейських класиків. Бажаючі могли переглянути пізнавальні фільми про Польщу, Чехію, Болгарію, Іспанію (додаток19).

Велика увага приділялася вивченню історії України, Чернігівщини. З цією метою було проведено ряд екскурсій, майстер-клас з писанкарства, відвідано виставки:

  • екскурсії «Чернігів стародавній», «Антонієві печери» (додаток 20);
  • виставка ікон майстрів Чернігівщини та мініатюр Володимира Казаряна (додаток 21);
  • майстер – клас Ольги Костюченко з писанкарства (додаток 22).

 

2015-2016 навчальний рік

Співпраця з Корпусом Миру США в Україні (додаток 23) проведення спільних заходів:

  • США очима американців (додаток 24);
  • знайомство з Латинською Америкою (додаток 25);
  • Свята у США (додаток 26);
  • «Ласкаво просимо до Китаю» (додаток 27);
  • Гра-подорож «За один день навколо світу». До участі у грі були запрошені: Освітній Дім Прав Людини у Чернігові та учні Анисівської ЗОШ І – ІІІ ст. (додаток 28).

 

Співпраця з освітнім Домом Прав Людини в Чернігові. Проведено:

– тренінгові заняття з Прав людини;

– інтерактивна гра «знайомимося з українським паспортом»;

– перегляд та обговорення ігрового фільму з прав людини (додаток 29).

 

Спільна зустріч: Освітній Дім Прав Людини у Чернігові – громадська організація МАРТ – євроклуб Количівської ЗОШ І-ІІІ ст.(вікторина «Я маю право» , тренінг «Права дітей») (додаток 30).

Участь у мандрівному фестивалі документального кіно Докудейс (перегляд та обговорення документальних фільмів з Прав людини) (додаток 31).

Організація та проведення Європейського тижня місцевої демократії у школі:

– виставка літератури «діяльність та структура Європейського Союзу»;

– виставка дитячих малюнків « Відкриваємо для себе Європу»;

– участь учнів старшої групи клубу у тренінгу «Вступ до прав людини та місцевої демократії» організованого громадською організацією МАРТ спільно з Освітнім Домом Прав Людини в Чернігові за підтримки Європейського Союзу.

Участь у міжнародній освітньо-культурній поїздці до Словацької Республіки та Польщі (жовтень), яка проходила у рамках спільної діяльності Всеукраїнської асоціації педагогів «Рівний-рівному» та Всеукраїнської молодіжної громадської організації «Серце до серця». Мета поїздки: впровадження міжнародних програм для підлітків та молоді з питань творчої самореалізації, сприяння інтеграції молоді до європейської спільноти, культурному обміну.

У ході поїздки для учнів проведено тренінг «Лідерство заради успіху», спрямований на формування навичок ефективного спілкування, розвиток лідерських якостей та здібностей, уміння працювати в команді (додаток 32).

Для керівників груп проведено тренінг на тему «Особистісний розвиток у підлітковому віці як основа формування лідерських якостей» (додаток 33).

Відвідали міста та познайомилися з їх історичною та культурною спадщиною (Кошице, Стара Любовня, Бардіїв, Кежмарок,  Татаранська Ломніца, Старий Смаковець, Краків) (додаток 34).

 

Як керівник клубу постійно працюю над своїм професійним ростом. Беру участь у семінарах. Наприклад, «Від ідеї до практики», який проводився Спілкою української молоді в Україні (2014рік), «Європа в школі – 2», організований Чернігівським обласним інститутом післядимпломної освіти учителів ім. К. Ушинського (2015 рік). Є учасником Всеукраїнського форуму «Від ідеї до успіху. Місцеві ініціативи змінюють життя українських громад» (2015 рік). (Додаток 35) Пройшла тренінгові заняття Школи громадських ініціатив України (Одеса.14-18 грудня 2015 р.) (Додаток 36)

Розробила власну програму роботи євроклубу яка подана на затвердження в Чернігівській обласний інститут післядипломної освіти учителів імені К.Ушинського (додаток 37).

У 2014 році нагороджена дипломом Чернігівської районної державної адміністрації та Чернігівської районної ради (щорічна Премія імені Миколи Мглинцева) (додаток 38).

 

 

 

 

 

Додатки

 

Додаток 1. Витяг із Статуту клубу.

І. Загальні положення

1.3. Євроклуб «Соняшник» здійснює свою діяльність на основі Конвенції про права дитини, Конституції України та Статуту клубу.

1.4. Діяльність клубу здійснюється на принципах самоврядування, добровільності членства та участі в його заходах.

1.5. Євроклуб «Соняшник» може встановлювати нові контакти і зв’язки з дитячими та молодіжними організаціями України та зарубіжних країн, брати участь у спільних заходах, що не суперечать Конституції України,Законам України та Конвенції ООН про права дитини

  1. IV. Члени клубу, їх права і обов’язки.
    • Членами Клубу можуть бути діти віком від 10 до 17 років, які визнають Статут Клубу, його цілі та завдання, підтримують своєю діяльністю його розвиток на основі взаєморозуміння та дружби між народами.
    • Члени клубу мають право:
  • брати участь у діяльності клубу згідно з його Статутом;
  • обирати і бути обраними в його керівні органи, брати участь в їх роботі;

–   брати участь  в обговоренні, голосуванні та прийнятті рішень із  усіх питань діяльності клубу.

4.3.  Члени клубу зобов’язані:

–   виконувати вимоги Статуту;

–   дотримуватися моральних, етичних норм;

–   активно вносити свій творчий вклад у використання цілей і завдань
клубу, розвиток та пропаганду його миролюбивих ідей.

  1. Керівні органи клубу
    • Вищим органом ЄК«Соняшник» є загальні збори, що проводяться
      не рідше, ніж один раз на 6 місяців.
    • Загальні збори:
  • затверджують Статут Клубу, вносять до нього зміни і доповнення;
  • обирають Раду Клубу строком на два роки;
  • приймають рішення про створення, реорганізацію і ліквідацію
    Клубу.

5.3.Усі рішення збори приймають більшістю голосів від загальної кількості членів Клубу, але не менше ніж 2/3 його складу.

5.4.Рішення зборів з питання вибору керівного органу – Ради Клубу приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа членів клубу.

  • Рада клубу є керівним органом у період між зборами і скликається не рідше одного разу на місяць.
  • До Ради клубу входять:
  • керівник Клубу (учитель);
  • заступник керівника Клубу (особа, якій виповнилося 18 років, студент).
  • Президент Клубу (з числа учнівської молоді, але не молодший 14 років);

–   член Клубу (з числа учнівської молоді, але не молодше 12 років).

  • Члени Ради Клубу здійснюють свою роботу на громадських засадах.
  • Керівник Клубу:
  • здійснює керівництво діяльністю Радою Клубу;
  • розподіляє обов’язки між членами Ради;
  • представляє Клуб у відносинах з будь-якими юридичними та приватними особами на Україні і за кордоном, укладає угоди, договори та інші операції;
  • є юридичним представником Клубу.
    • Обов’язки керівника Клубу можуть бути в разі необхідності тимчасово частково передані його заступнику.

 

Тренінгові заняття

“Права дитини”

Тренінг з правового виховання для учнів, батьків та вчителів

Мета заходу. Ознайомлення учасників з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини; сприяння вихованню правосвідомості та активної життєвої позиції; розвиток критичного мислення, вміння спілкуватися.

Форма проведення: тренінг.

Обладнання:

  • Вислови видатних людей.
  1. Виставка літератури на дану тему.
  2. Відеомагнітофон, відеокасета.
  3. Тексти Конвенції ООН про права дитини.
  4. Плакати.
  5. Білий папір, ножиці, клей, фломастер.

Перед початком заняття у залі звучить класична музика, присутні знайомляться з виставкою літератури. Дорослим пропонується залишити свої написи на плакаті «Наші діти та їх права», а дітям – на іншому плакаті «Я маю право» (мета: оцінка рівня поінформованості)

Хід заняття.

І.Привітання – знайомство (5 хв.)

Вправа «Як це цікаво!».

Учасники групи сідають у коло. Ведучий пропонує учаснику, котрий сидить справа, назвати своє ім’я й захоплення («Я люблю співати», «Я люблю подорожувати»).

У відповідь на кожну сказану фразу всі учасники вигукують: «Як це цікаво!» На закінчення – обговорення.

Питання для обговорення:

  • Що нового ми дізналися про учасників групи?
  1. Що ви відчули під час виконання цієї вправи?

ІІ. Прийняття правил роботи групи (5хв.)

Вправа «Правила».

Ведучий пропонує для ефективного спілкування виробити спільні правила. Використовується плакат «Правила роботи групи»

ІІІ. Вступна бесіда «Що відбудеться сьогодні?» (5хв.)

Сьогодні ми говоритимемо про права дитини, прийняті Конвенцією ООН 20 листопада 1989 року. В Україні цей документ набув чинності з 27 вересня 1991 року.

Разом зібралися діти , батьки та учителі. І це закономірно.

Адже діти мають знати свої права, а ми, дорослі, допомогти у реалізації їх.

Заняття відбуватимуться у формі гри, дискусії. У кожного будуть однакові права та обов’язки.

  1. IV. Висловлювання учасників на тему. «Чого я чекаю від
    сьогоднішнього заняття (10хв.)

Ведучий пропонує учасникам групи на попередньо підготовлених паперових квіточках зробити записи, чого вони чекають від сьогоднішньої зустрічі, озвучити свої сподівання і поки що скласти квіточки у кошик.

  1. Інформаційне повідомлення «Конвенція ООН про права дитини
    — головний міжнародний документ щодо захисту дітей» (10 хв.-додаток)

Хід повідомлення: історія прийняття Конвенції, її мета, завдання, структура.

  1. VI. Вправа « Читаємо, обговорюємо, відображаємо» (25 хв.)
  • Учасники заходу об’єднуються у три підгрупи по 6 чоловік. Кожна
    підгрупа отримує завдання ознайомитися та обговорити статті Конвенції
    (перша-статті 1-14, друга – статті 15-27, третя -28 – 40).
  1. Учасники змінюють групи таким чином, щоб у кожній були представники
    трьох попередніх груп. Завдання: кожний з учасників ділиться своїми
    думками з приводу опрацьованих статей Конвенції з представниками
    новоутвореної групи.

Кожній групі пропонується створити свій плакат «Конвенція ООН про права дитини» («Колаж»). Після завершення роботи групи презентують плакат.

VII.  Відеопоказ «Конвенція ООН про права диншни»(10 хв.)
VII. Підведення підсумків. (10хв.)

  • Учасникам пропонується дістати з кошика квіточки, складені на початку
    заняття, поділитися враженнями від заняття, і якщо їхні очікування
    справдилися, то прикріпити квіти на плакат «Наші очікування», де
    зображені стебла. По закінченню роботи має вийти букет.
  1. Вправа «Компліменти».

Учасники стають у коло, обнімають один одного за плечі і говорять компліменти.

Інформаційне повідомлення

Конвенція про права дитини є одним із найголовніших в історії прийнятим договором про права людини, її відразу ж підписала 61 країна, що вже було безпрецедентним випадком прийняття договорів у рамках Організації Об’єднаних Націй.

Конвенція прийнята 20 листопада 1989 року, набула чинності 2 вересня 1990 року, її часто називають Конституцією прав дітей. Україною Конвенція ратифікована 27 лютого 1991 року.

Конвенція стала першим в історії людства міжнародним документом, що містить такий широкий каталог прав дитини. До появи Конвенції основними документами, що проголошували права дитини, була спочатку Женевська Декларація прав дитини (1924 рік), що містила п’ять принципів щодо поводження дорослих з дітьми. У 1959 році Женевська Декларація була розширена і Генеральна Асамблея ООН проголосила Декларацію прав дитини, яка вже містила 10 принципів.

Проект сучасної Конвенції був запропонований Польщею у 1979 році і лише через 10 років цей документ був прийнятий.

До прийняття Конвенції турбота про дітей розглядалася з точки зору послуг тим, хто їх потребує. У Конвенції ж визначається нова концепція, де забезпечення піклування і захисту – це право, а не питання благодійності.

Конвенція складається з Преамбули, трьох частин.

Статті 1-41: основні статті, які визначають права дитини і обов’язки держав –
сторін, які ратифікували Конвенцію;

Статті 42-45: процедури моніторингу запровадження Конвенції;

Статті 46-54: формальні положення, які регламентують порядок набуття
чинності Конвенцією.

Всі положення Конвенції можна умовно поділити на три «Р» («пі») (поділ Заходу):

Provision- Забезпечення: прав, які надають доступ до певних благ і послуг (освіта, охорона здоров’я, догляд);

Prodection – Захист: право бути захищеним від певних дій (погане поводження, експлуатація, насильство);

Рatticipation – Участь: право діяти за певних обставин і право бути залученим до процесу прийняття рішень.

Якщо права дитини розглядати з точки зору традиційної класифікації прав людини, то їх можна розділити на п’ять груп:

Громадянські права (право на ім’я і національність, право на самобутність,
право на життя, заборона тортур та інші);

Політичні права (свобода думки, свобода вираження, свобода зібрань,
віросповідання та інші);

Економічні права (ст. 4 та захист від експлуатації);

Соціальні права (прано па освіту, на охорону здоров’я, па соціальне
забезпечення);

Культурні права (право на відпочинок і дозвілля, залучення до гри та участі у культурному і мистецькому житті).

В одному із своїх виступів виконавчий директор Дитячого фонду ООН -Ксрол Белламі сказала: «З введенням в дію Конвенції, те, що вважалося потребами дитини, було піднято до рангу прав, а це вже складніше ігнорувати.

Використано матеріали із журналів «Все для вчителя», «Сільська школа України», «Позакласний час», Сергія Бурова «Права дітей та молоді», Марека Новицького «Що таке права людини?», О.Д.Наровлянського «Основи правознавства», Конвенція ООН про права дитини .

Інтелектуальні ігри

Інтерактивна гра «Я маю право»

Мета:

  • узагальнити знання дітей про права людини;
  • поглибити знання учнів про особисті права і свободи людини;
  • виховувати повагу до інших членів суспільства, до прав інших людей;
  • сприяти виховуванню активної життєвої позиції, вмінню захищати свої права.

Обладнання: маршрутні листи; картки з завданнями (дидактичний матеріал); основні докумен­ти з прав людини (скорочений варіант); ілюстрації та тексти казок.

Методичні рекомендації:

Кількість станцій відповідає кількості класів-команд, які беруть участь у грі. З кожною ко­мандою разом з класним керівником працюють “Провідники по країні прав людини”, в ролі яких виступають учні старших класів (члени оргкомітету свята). Гра починається водночас у всіх класах на різних станціях. Термін перебування на кожній станції дорівнює приблизно 20 хв. По спеціальному сигналу (дзвоник, удар гонгу, музичний фрагмент) відбувається початок та закінчення перебування на станціях. За відповіді на запитання та завдання, запропоновані ор­ганізаторами гри, на кожній станції відповідальні видають різнокольорові картки, які символі­зують бали (червона – 5 балів, синя – 3, жовта – 1). Окрім відповіді кожна команда має мож­ливість заробити бали за поведінку на станції. По закінченні подорожі підводиться підсумок та найкраща команда отримує приз та диплом.

 

Маршрутний лист команди

 

 

Команда

Станції Бали
 

 

 

 

 

 

 

 

Історична  
Казкова  
Юні філософи  
Відгадайка  
Уявна країна  
Сад бажань  
Правоград  
Усього  

 

Сценарій гри

Станція “Історична”

Зустріч на станції починається міні-лекцією по історії виникнення прав людини, прийняття найважливіших документів з цієї проблеми. Така інформація подається протягом 7-8 хв. учня­ми – членами оргкомітету.

Приклад: Вся історія людства – це історія війн, революцій, повстань. В такі часи найчастіше випадає багато страждань на долю простих людей, дітей. Одна з найстрашніших війн тривала 6 років і закінчилась у 1945 році. (Під час лекції демонструються ілюстрації, слайди та ін.). За­гинуло близько 60 млн. чоловік. Багато людей втратили домівки, розпалися сім’ї, багато дітей залишились сиротами. Саме тоді багато людей у світі зрозуміло, що треба об’єднатися для захисту своїх прав, їх зусиллями у 1945 році була створена Організація Об’єднаних Націй. Основною метою існування цієї організації став захист прав людей у всьому світі. 10 грудня 1948 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН була прийнята Загальна Декларація прав людини. Цей день – 10 грудня – увійшов в історію планети Земля як День прав людини. Від­тоді громадяни вільних держав, всі чесні люди, відзначають його щороку. В тих країнах, уряди яких не звертають увагу на долю свого народу, цей документ замовчують, щоб люди не знали своїх прав. Але у нашій країні ми вивчаємо його, і на основі Декларації створено Конституцію нашої держави. Декларація прав людини – це документ, у якому подано список основних прав кожної людини. Минуло 11 років пісня прийняття цього документа і ООН прийняла ще один важливий для вас документ, який визнав необхідність спеціальної охорони дитини. Це Декла­рація прав дитини (20 листопада 1959 р).

У 1989році всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією про права дитини, в якій визнали необхідність особливого захисту дитини.

Після закінчення лекції учням, за допомогою спеціальних таблиць з датами, пропонують ще раз назвати правові документи, які відповідають датам.

Додаткові запитання:

  • Чому виникла необхідність у прийнятті документів з прав людини?
  • Чому всесвітній День прав людини визначається 10 грудня?
  • Для чого прийнята окрема Декларація, де визначаються права дитини?

Станція “Уявна країна”

Учні розподіляються на групи по 5-6 чол. та отримують завдання:

  • Уявіть собі, що ви відкрили нову країну, де ніхто раніше не жив і немає ні законів, ні правил.
    Тому ви і члени вашої групи повинні створити перелік із десяти найнеобхідніших, на вашу думку, прав людини (Термін виконання – 5 хв.).
  • Після цього групи учнів обмінюються своїми переліками прав та визначають 5 найбільш вагомих (Термін виконання – 3 хв.).
  • Після того, як первісні групи отримують свої списки прав з помітками гравців з інших груп, вони мають зробити остаточний висновок про перелік прав. На листі ватману за допомогою кольорових маркерів група оформляє даний перелік, супроводжуючи його малюнками, пік­тограмами, девізами та гаслами. (Термін виконання – 5 хв.).
  • Презентація плакатів, підведення підсумків. (Термін виконання – 10 хв.).

 

 

Станція “Юні філософи”

Стіни приміщення прикрашені плакатами з висловами філософів, відомих політичних діячів про права людини.

Учні повинні вибрати, шляхом жеребкування, папірець, на якому визначене запитання, та після обговорювання (5 хв.) дати відповідь.

  • Як можна трактувати вислів філософа Емерсона “Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого ближнього”?
  • Що таке, на вашу думку, людська гідність?
  • Що значить бути “справжньою людиною”?
  • Як ви гадаєте, що найбільше цінується в людях та чому?
  • Що значить жити по совісті?
  • Як ви розумієте вислів “Життя дано на добрі справи”?

Станція “Відгадайка”

На цій станції учні повинні відгадати які речі знаходяться в “чарівній скриньці”:

  • Міжнародний документ, за допомогою якого всі люди на світі можуть захистити свої права, прийнятий ООН у 1948 році.
  1. Найголовніша цінність на землі, має совість, сумління, розум.
  2. Його ніхто не бачив; воно належить кожному із вас, але інші вживають його частіше за вас.

Відповіді:

  • Загальна Декларація прав людини (ведучій обов’язково повинен дістати цей документ зі скриньки та показати дітям);
  1. Людина (дитина). А чи хотіли б ви зазирнути до “чарівної скриньки” й побачити найціннішу, найважливішу людину? Діти почергово зазирають до скриньки; сміються, розгадавши її таємницю, бо кожен побачив там своє дзеркальне відображення;
  2. Ім’я. На дно скриньки можна покласти перелік імен, довідник “Що значить ім’я твоє”.

На кожне питання у гравців є три спроби. Чим більше спроб знадобилося гравцям для зна­ходження правильної відповіді, тим менше зароблений бал.

Станція “Правоград”

Учасникам гри, з метою оцінки рівня знань основних прав дитини, пропонують розглянути 28 піктограм (в залежності від вікових особливостей учнів можна взяти лише частину списку) і визначити, які саме права із Конвенції ООН вони позначають.

Ведучій на даній станції слідкують за правильністю визначення прав і призначають бали (сигнальні картки).

Станція “Казкова”

Учасники гри, за допомогою жеребкування, обирають завдання. На листках паперу – ско­рочений зміст відомих казок (Можливі варіанти: Г.Х. Андерсен “Дюймовочка”, “Гидке каченя”, “Снігова королева”, Ш.Перо “Попелюшка”, “Червона Шапочка”, О. Толстой “Золотий ключик”, українська народна казка “Івасик Телесик”). Учні повинні протягом 10 хв. обговорити долю ге­роїв казок, визначити перелік прав людини, які порушені у казці, та можливі варіанти захисту прав героїв. На відповідь команді відводиться 7-10 хв., після чого ведучі на станції можуть за­давати додаткові питання та визначити балами рівень знань гравців.

Станція “Сад бажань”

Організатори повинні спланувати гру таким чином, щоб ця станція була останньою. Тут бу­дуть підведені підсумки, визначені переможці. Ведучі повинні провести рефлексію за наступ­ними питаннями:

  • Який настрій у вас після цієї гри?
  • Що нового ви дізнались?
  • У чому важливість поважного ставлення до прав людини?
  • Ваші побажання та мрії.

Кожна дитина отримує папірець у вигляді листочка, на якому їй пропонується написати свою мрію чи бажання. Організатори допомагають кожній команді прикріпити ці папірці на за­здалегідь заготовлене гілля. Таким чином кожний клас виросте своє дерево бажань. Після відвідування станції іншими командами буде створено сад бажань. Це не тільки акція, яка си­мволізує дитячі мрії, але й цінний матеріал для аналізу на батьківських зборах, педрадах та на різних етапах навчально-виховного процесу, де йдеться мова про реалізацію прав дитини.

Використано матеріали збірника, виданого  в рамках проекту Суспільно – просвітницького товариства «Едукатор» з м.Ломжі  Польща «Активні вчителі, активні школи, активне громадянське суспільство», 2005 рік.

 

Гра «Дай відповідь питанням»

Дітям пропонується коротка характеристика тієї чи іншої події, видатної особи, твору мистецтва, а відповідь потрібно сформувати у вигляді питання.

  1. Німецький композитор, написав багато відомих творів «Ода радості» – гімн Європи – взяли саме з його «Дев’ятої симфонії» (Хто такий Людвіг Ван Бетховен?)
  2. Іспанський художник. Відомий своїми фантастичними картинами, виконаними у стилі сюрреалізму. (Хто такий Сальвадор Далі?)
  3. Німецький вчений. Відкрив теорію відносності. Показав зв’язок між матерією, часом та енергією. (Хто такий Альберт Ейнштейн?)
  4. Австрійський психіатр. Відкрив таке поняття як психоаналіз, який пояснює механізм роботи нашої підсвідомості. (Хто такий Зигмунд Фрейд?)
  5. Австрійський композитор. Написав оперу «Чарівна флейта». (Хто такий Вольфганг Амадей Моцарт?)
  6. Французький вчений. Довів, що причиною більшості захворювань є бактерії.

( Хто такий Луї Пастер ?)

  1. Відомий мореплавець, більш ніж 600 років тому здійснив подорож через Азію до Китаю і повернувся назад. ( Хто такий Марко Поло?)
  2. Німецький гонщик. Неодноразовий переможець світового чемпіонату. (Хто такий Міхаель Шумахер?)

 

  1. Голландський художник. Серед його численних витворів серія робіт під

загальною назвою «Соняшники». (Хто такий Вінсент Ван Гог?)

  1. Польський композитор та піаніст. Написав багато музичних творів.

Найвідоміший – «Прелюдії». (Хто  такий Фредерік Шопен?)

  1. Італійський композитор. Один з його відомих творів «Чотири пори року».

(Хто  такий  Антоніо Вівальді?)

  1. Автор побудованої найвищої Паризької вежі. (Хто такий Ейфель?)

 

Додаток 11. Проекти клубу

Проект «Громадянин України – громадянин Європи»

Стислий опис проекту: проект спрямовано на підвищення рівня громадянської освіти учнів Коли­чівської ЗОШ І—III ст. через побу­дову ефективної системи співпраці шкільного самоврядування з місце­вою громадою та поінформування населення (учнів, жителів місцевої громади) про євроінтеграційні про­цеси в Україні.

Аналіз можли­востей школи.

Внутрішні сильні сторони

  • Наявність кваліфікованих ка­дрів (педколектив).
  • Позитивне ставлення та готов­ність педколективу до демократич­них взаємин у школі.
  • Досвід координування спів­праці школи з громадськими органі­заціями.
  • Досвід реалізації партнерських проектів.
  • Школа користується авторите­том серед мешканців села.
  • Школа має мережу гуртків
  • Участь учителів школи в міжнародних проектах та семіна­рах.

Внутрішні слабкі сторони):

  • Стереотипи мислення.
  • Можливий конфлікт інтересів

(адміністрація — учитель, учитель — учень).

  • Недостатнє інформаційне за­безпечення з питань євроінтеграції.
  • Недостатність ресурсів (час, матеріальне забезпечення).

Зовнішні можливості:

  • Співпраця з громадськими ор­ганізаціями («Євроклуб» — Черні­гівська міська громадська організа­ція, Чернігівська міська молодіжна громадська організація (ЧММГО) «Жменя», М’АРТ) та євроклубами області.
  • Партнерство з Корпусом Миру США в Україні.

Підтримка органів місцевої влади та громадськості

  • Зв’язки з селищною радою.
  • Співпраця з школами району, області, України.
  • Підтримка і схвалення батьків­ської громади в реалізації даного на­пряму роботи.

Зовнішні загрози

  • Обмеженість або недостат­ність бюджетного фінансування.

Труднощі в налагодженні зв’язків з іноземними партнерами, мовні проблеми.

Конкретизація проблеми. Недостатність навичок активної громадської дії. Необхідність озна­йомлення з досвідом, культурними традиціями країн Європи, світу, від­носинами України з європейськими інституціями.

Опис проблеми

Україна обрала демократичний шлях розвитку. Але чи всі громадя­ни мають досвід життя в демокра­тичному суспільстві? Напевно, ні. Тому актуальним завданням на цьо­му етапі є вдосконалення й розвиток громадянської активності як учнів, так і дорослих людей.

Виховання в молодого покоління почуття патріотизму, активної гро­мадської позиції визнано пробле­мою загальнодержавного масштабу.

Школа як осередок громадян­ської освіти має сприяти громадян­ській компетентності, гідності та відповідальності молодого поколін­ня.

Проблема полягає в тому, що учасники навчально-виховного процесу не мають чіткого уявлення про можливості діяльності школи як осередку громади. Якщо діти не почуваються активними діячами громади, не можуть самореалізуватися, це призводить до заниженої самооцінки, закомплексованості і як результат — відсутності активної громадянської позиції.

Цікавим і корисним є досвід єв­ропейських країн щодо участі гро­мадян в управлінні державою, збе­реження національної самобутності кожної з країн членів ЄС. Але мож­на говорити про недостатній рівень обізнаності з цього питання серед жителів села. Знання дають можли­вість діяти.

Опис цільової групи:

  • учні 1—11-х класів — 105 осіб; учителі школи — 22 осіб; батьки — 110 осіб;
  • активні члени місцевої гро­мади;
  • населення села;
  • органи місцевого самоврядування

 

Мета і завдання

 

Мета: підвищення рівня грома­дянської активності учнів та спри­яння мотивації громадськості щодо вступу України до Євросоюзу.

Завдання:

– підвищити рівень знань учас­ників навчально-виховного процесу щодо демократичного управління школою, ролі та можливості кожно­го;

– виявити потреби та інтереси учнів, учителів, батьків, які можли­во виконати в умовах Количівської ЗОШ І—III ст.;

– забезпечити соціально-право­ві, психологічні та педагогічні умо­ви для всіх учасників проекту;

– формувати громадську пози­цію учнів, батьків шляхом участі в спільних заходах.

 

 

 

Дії щодо досягнення мети та їх тривалість

 

Проект діє протягом 2-х років.

  • Створення ініціативної групи, яка координуватиме роботу над про­ектом відповідно до своєї сфери ді­яльності.
  • Вивчення досвіду інших шкіл щодо розв’язання цієї проблеми.
  • Залучення можливих партне­рів, переговори проспівпрацю (кон­сультації з відділом освіти, відділа­ми райдержадміністрації).
  • Круглий стіл за участю вчи­телів, батьків, адміністрації школи, стар­шокласників з метою обговорення можливостей навчального закладу в реалізації да­ного проекту.
  • Ознайомлення з міжнародним досвідом створення шкільного са­моврядування.
  • Удосконалення системи шкіль­ного самоврядування.
  • Організація виборів в АШУ (асоціацію шкільного управління) і батьківський комітет.
  • Ознайомлення всіх учасників проекту з результатами виборів че­рез шкільну газету.
  • Тренінги для представників ці­льової програми «Мої права» (учні, учителі, батьки).
  • Рольова гра «Будуємо Європу майбутнього»;
  • співпраця зі школами району;
  • співпраця з громадськими ор­ганізаціями області та Корпусом Миру США в Україні;
  • налагодження співпраці зі Скалистівською ЗОШ І—III ст. Бахчиса­райського району АР Крим;
  • відео проект «Розкажи другові про свій рідний край»;
  • підготовка та публікація в місцевих ЗМІ інформаційних мате­ріалів, що висвітлюють роботу над проектом;
  • підсумкова прес-конференція.

Ресурси, необхідні для якісної  реалізації проекту

 

Нематеріальні ресурси:

  • міжнародний та   місцевий  досвід створення сучасних форм шкільного самоврядування;
  • кваліфіковані професійні ка­дри;
  • батьківський комітет;
  • дирекція школи;
  • педагогічний колектив;
  • лідери учнівського самовряду­вання;
  • волонтери з Корпусу Миру та євроклубу «Соняшник»

Матеріальні ресурси:

  • приміщення школи;
  • комп’ютер, принтер, сканер.
  • мережа «Інтернет»;
  • телефон;
  • бібліотека;
  • відеоапаратура, мікрофони, му­зичний центр;
  • канцтовари;
  • фотоапарат;
  • транспортні витрати (обмін досвідом, презентація роботи).

Партнери (потенціальні парт­нери) в реалізації:

  • районний відділ освіти;
  • центр соціальних служб для ді­тей, сім’ї та молоді;
  • Корпус Миру США в Україні,
  • «Євроклуб», Чернігівська місь­ка громадська організація;
  • Іванівська сільська рада;
  • Чернігівська міська молодіжна громадська організація (ЧММГО) «Жменя»;
  • Скалистівська ЗОШ І—III ст. Бахчисарайського району АР Крим;
  • приватні підприємці.

Методи залучення батьків, ді­тей, місцевої спільноти:

  • батьківські збори;
  • спільні заходи для учнів, бать­ків, учителів з використанням інтер­активних технологій і методик;
  • запрошення до участі в святко­вих і соціальних заходах;
  • анкетування;
  • дискусії;
  • круглі столи;
  • конкурси;
  • розповсюдження інформацій­ної продукції (шкільна газета).

Додаток 12. З історії клубу…

1998 – 2006 (керівник клубу Дерев’янко В.І.)

Жовтень 1998 рік – створення Клубу міжнародної дружби «Соняшник».

Листопад 1998 рік- участь у VII фестивалі Клубів міжнародної дружби.

Листопад 1999 рік – участь у XIX фестивалі Клубів міжнародної дружби. Гості «Соняшника» – ровесники з Луганська.

2000 рік – творча зустріч Клубів міжнародної дружби. Гості – діти з Молдови, Білорусі, шкіл міста Чернігова.

Жовтень 2001 рік – перший візит делегації Британської гуманітарної допомоги па чолі з Тоні Б’юделлом. Співпраця з громадською організацією для дітей та юнацтва «Аратта».

Візит делегації « Ті, що несуть важливу допомогу» з Великобританії на чолі з Робертом Чейзом.

Лютий 2002 рік – проведення музично-розважальної програми «Сьоме почуття». Гості – ровесники зі шкіл Чернігівського району.

Участь у святі «День Японії», що проходило в обласному палаці дітей та юнацтва.

1998-2002 роки – активна участь членів клубу в обласних дипломатичних вікторинах «По країнах світу». Члени клубу були неодноразовими переможцями, нагородою за це візит до більше ніж десяти посольств світу (США, Великобританія, Італія, Австрія, Росія, Білорусь тощо).

Травень 2002 рік – зустріч з англійською делегацією на чолі з Тоні Б’юделлом.

Жовтень 2002 рік – організація свята «Helloween».

Січень 2003 рік – в гостях у клубу делегація з Великобританії на чолі з Тоні Б’юделлом.

Квітень 2003 рік – участь у районному фестивалі « Люби і знай свій рідний край!».

Жовтень 2003 рік – зустріч із студентами Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка.

Грудень 2003 рік – творча зустріч з молодіжними лідерами району.

Червень 2004 рік – екскурсія до міста Києва.

Липень 2004 рік – дводенний похід за маршрутом: Количівка — Ладинка – Количівка з метою пропаганди ідей миру.

Грудень 2004 рік – участь у обласному конкурсі – вікторині “Чи знаєте ви Польщу?”.

Червень 2005 рік – участь у Міжнародному дитячому форумі “Дружба без кордонів”, Білорусь;

Вересень – грудень 2005 рік – участь у проекті “Активні вчителі, активні школи, активне громадянське суспільство” за підтримки Міністерство закордонних справ Республіки Польща.

Серпень – листопад 2007 рік – участь в українсько – польському проекті «Разом для розвитку»

2007- 2009 рік (керівник клубу Славко О.М.)

Вересень 2007 –зустріч з євроклубом «Єдність» ліцей №22 м.Чернігова та дітьми з Польщі

Жовтень 2007 спільне заняття з євроклубом «Єдність» на базі Количівської ЗОШ

Лютий 2008 рік – організація та проведення проекту «Це – моя Україна, це – моя Батьківщина, це –  рідна школа моя», до участі у проекті запрошені учні ліцею №22 та діти з Італії.

Травень 2008 рік – святкування днів Європи в Україні. Участь у «Фестивалі країн Європи», який проводився в м.Чернігові. у школі проведено конкурс малюнків на асфальті для молодших школярів.

Участь у фестивалі документального кіно «По правам людини».

Зустріч делегацій з Німеччини.

Жовтень 2008 – святкування 10 річниці від створення ЄК «Соняшник»

Зустріч із клубом «Євросвіт» Горбівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Куликівського району.

Спільні заняття з молодіжною організацією «Перехрестя» м.Чернігів

Участь у проекті «Активізація діяльності шкільних євроклубів», організованого ЧМГО «Євроклуб»

2010 рік  (керівник клубу Дерев’янко В.І.)

Травень 2010 рік – ІІ місце в обласній вікторині «Чехія  – серце Європи»

Травень – листопад 2010 року – спільні заходи з волонтерами Корпусу Миру.

Вересень 2010 рік – поїздка до Скалистівської ЗОШ І – ІІІ ст.. Бахчисарайського району АР Крим

Вересень – грудень 2010, січень – лютий 2011 років  – проект «Я маю право»

Жовтень 2010 – травень 2011р. – відеопроект «Розкажи другу про свій рідний край».

Жовтень – грудень 2010, січень – травень 2011р – проет «Галопом по Європі».

Проект «Дружимо спортивно»

Загальна інформація

Повна юридична назва організації, що подає заявку,або назва громади Количівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Чернігівської районної ради Чернігівської області

 Адреса офісу організації, яка подає заявку

 Количівська ЗОШ, вул.Шкільна32, с.Количівка, Чернігівський район, Чернігівська область, 15563

________________________________

Поштова адреса (якщо відрізняється)

Контактні телефони  68-95-15 – школа

067-66-38-507 – Дерев’янко В.І.

067-98-17-283 – Славко  О.М.

Адреса  електронної пошти

vira.derevianko@gmail.com

slavkolena2017@yndex.ua

 Керівник організації, ініціативної групи (прізвище, ім’я та по-батькові, посада)

                                                                  

Теплуха Валентина Миколаївна

Назва проекту

 «Дружимо спортивно»

Керівник проекту (ім’я та прізвище, посада в організації)

Віра Деревянко – заступник директора школи з навчально-виховної роботи, керівник євроклубу «Соняшник»

Олена Славко – педагог організатор

 Стислий опис проекту (в межах одного,двох пaрaграфів): В основу проекту покладена ідея згуртування громади села через проведення спортивних заходів. Проект, також спрямований на популяризацію змістовного дозвілля та ведення здорового способу життя. Реалізація проекту здійснюватиметься через проведення щорічного спортивного свята для громади села.

 розділ II

 Опис проекту

  1. 1. Постановка проблеми.

У селі проживає 1462 особи, серед них , віком до 30 років 430 осіб(діти шкільного віку включно), віком від 30 до 60 років – 622 особи.

На території села є достатня кількість закладів, де можна придбати спиртні напої і майже відсутні місця для активного відпочинку, за винятком школи та старенького сільського клубу. Через відсутність організованого змістовного  активного відпочинку спостерігається збільшення (особливо серед молоді села) випадків вживання алкоголю, паління. Також, сучасна молодь багато часу проводять перед моніторами комп’ютерів. Як результат, вони втрачають навички спілкування у реальному житті, а малорухливий спосіб життя призводить до погіршення фізичного здоров’я.

  1. Мета та завдання проекту.

Популяризація змістовного дозвілля серед жителів села Количівка.

  1. Підвищити рівень зацікавленості жителів села активним змістовним дозвіллям.
  2. Популяризувати корисність активного дозвілля.
  3. Розширити коло зацікавлених людей у вирішенні проблеми з організації дозвілля у селі Количівка.
  4. Збільшити рівень знань про негативний вплив алкоголю та тютюну на здоров’я.
  5. Збільшити рівень обізнаності про комп’ютерну залежність та її вплив на відносини у сім’ї.
  6. Популяризація різних видів спорту, як способів активного відпочинку (настільний теніс, бадмінтон, волейбол, міні-баскетбол, міні-футбол, спортивні естафети)

 

  1. Цільова група проекту.
  2. Жителі с.Количівка віком від 6 до 60 років(650)
  3. Количівська ЗОШ І-ІІІст.(100)

          

  1. Опис діяльності за проектом.
  2. Проведення спортивних змагань: настільний теніс, бадмінтон, волейбол, міні-баскетбол, міні-футбол, спортивні естафети.
  3. Фотовиставка «Чернігівщина спортивна» (інформація про досягнення спортсменів Чернігівщини).
  4. Організація інформаційного стенду про спортивні організації м.Чернігова.
  5. Розповсюдження інформаційних листівок про шкідливість алкоголю та тютюну.
  6. Розповсюдження інформаційних листівок про комп’ютерну залежність.
  7. Художні виступи «Я маю талант»
  8. Запросити до участі у спортивному святі представників Іванівської сільської рада, сільських та районних депутатів, ДЮСШ «Колос», благодійний фонд «Поліський оберіг», ММЦ «Жменя», відділ молоді та спорту Чернігівської райдержадміністрації, кореспондента районної газети «Наш край»

 Географія проекту.

Село Количівка

 Очікувані результати.

Короткострокові:

  1. Проведено спортивні змагання
  2. Популяризовано корисність активного дозвілля серед жителів сала Количівка
  3. Об’єднано людей за інтересами
  4. Розширено коло зацікавлених людей у вирішенні проблем сільської громади
  5. Надано можливість розкрити свої таланти та вміння.

Довгострокові:

  1. Збільшилася чисельність людей зацікавлених активним змістовним дозвіллям
  2. Визначили найбільш популярні види спорту серед жителів села
  3. Спортивне свято – щорічна традиція
  4. З’явилися люди серед жителів села зацікавлені в організації подібних заходів для громади с.Количівка
  5. Моніторинг і оцінювання.
  1. Визначення кількості людей, присутніх на святі (кожному присутньому буде вручено програмку свята. За кількістю розданих програмок буде визначено кількість присутніх).
  2. Визначення кількості учасників у кожному виді спортивних змагань шляхом реєстрації.
  3. Анкетування серед учасників свята.
  4. Збір відгуків та побажань учасників свята.

 

  1. Інноваційність та оригінальність.

Україна перебуває у складному історичному розвитку. За півроку змінився погляд багатьох людей на свою роль у суспільстві. Існує потреба на руйнування стереотипів «відпочивати весело», де зазвичай присутні спиртні напої і не тільки. Проект має за мету показати альтернативний відпочинок, де може бути весело і цікаво та корисно для здоров’я. У змаганнях, конкурсах планується задіяти сім׳ї, що є позитивним у зближенні батьків і дітей.

  1. Життєздатність та самофінансування.

У ході підготовки та проведення проекту сподіваємося виявити зацікавлених людей, які мають навички проведення різноманітних спортивних занять (закінчили спеціальні навчальні заклади) і проживають на території села. Для проведення занять у спортивних секціях можуть бути задіяні приміщення сільського клубу, спортивна зала школи та стадіон. Обладнання, яке буду закуплене в ході проведення проекту, буде використовуватися  для подальших занять, проведення подібних заходів. Під час реалізації проекту сподіваємось зацікавити на подальшу співпрацю місцевих спонсорів(бізнесменів, приватних підприємців).

  1. Робочий план.

 

Термін виконання Заплановані заходи Відповідальні особи
10.09.2014 створення робочої групи Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

10.09. – 15.09.2014 розроблення сценарію свята Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

Матюха І.М.

Макаренко Т.В.

11.09 – 18.09.2014 набір волонтерів Левковська С.М.
15.09.2014 розподіл обов’язків Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

16.09 – 20.09.2014 розроблення плану проведення спортивних змагань:

настільний теніс;

бадмінтон;

спортивні естафети;

волейбол;

футбол.

Левковська С.М.

Коваль В.В.

Холявко Н.П.

Лисенко С.П.

Матюха Р.В.

17.09 – 22.09.2014 розроблення та друк інформаційних листівок Махній-Дерев׳янко І.А.
22.09. – 27.09.2014 організація фотовиставки Левковська С.М.
22.09. – 11.10.2014 підготовка художніх номерів Холявко Н.П

Славко О.М.

Ященко В.М.

29.09 – 11.10.2014 підготовка ведучих свята Славко О.М.

Нитченко Г.Г.

29.09 – 4.10.2014 придбання інвентарю для проведення свята Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

Коваль В.В.

30.09.2014 виготовлення запрошень Чміль К.

Юрченко Ю.

01.10.2014 виготовлення оголошень Чміль К.

Юрченко Ю.

02.10.2014 запрошення гостей на свято Теплуха В.М.

Дерев׳янко В.І.

02.10 – 06.2014 розроблення та друк анкет Дерев’янко В.І.

Славко О.М

06.10.2014 купівля заохочувальних призів та грамот Дерев’янко В.І.

Славко О.М

Коваль В.В.

07.10 – 09.10.2014 розроблення та друк програмок свята Макаренко Т.В.

Сидоренко Р.

Чміль К.

07.10 – 14.10.2014 організація музичного оформлення Ященко В.М.

Ковальов Ю.

Березан В.

16.10.2014 прибирання стадіону Левковська С.М.

Коваль В.В.

17.10.2014 оформлення майданчиків для проведеня змагань Левковська С.М.

Коваль В.В.

Холявко Н.П.

Лисенко С.П.

Матюха Р.В.

17.10.2014 оформлення будинку культури для проведення заключної частини свята Ящено В.М.

Славко О.М.

 

18.10.2014 встановлення фотовиставки та інформаційних стендів Левковська С.М.

Чміль В.М.

18.10.2014 проведення свята Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

20.10.2014 аналіз анкет, обговорення результатів проекту Робоча група
20.10-27.10.2014 висвітлення матеріалів у місцевій пресі Дерев’янко В.І.

Славко О.М.

22.10 – 25.10. 2014 випуск стінгазет для сільської рада та сільського клубу з інформаціє про проведений захід Нитченко Г.Г.

 

розділ III

Видатки, які можуть покриватися у межах гранту :

  1. друкування і розповсюдження інформації та навчальних матеріалів;
  2. відрядження та пов’язані з ними витрати;
  3. придбання обладнання (максимум 20% від загальної вартості проекту);
  4. витрати на зв’язок та адміністрування;
  5. інші прямі витрати, пов’язані з реалізацією проекту.

 

Витяг з власної програми євроклубу

                                  ПОЯСНЮВАЛЬНА    ЗАПИСКА

Сьогодні до числа актуальних питань освіти належить поширення інформації про Європейський Союз та країни Європи. Однією з найбільш ефективних форм позакласної роботи з учнями у цьому напрямку є шкільний європейський клуб.

Навчальна програма реалізується у гуртку освітньо-пізнавального напряму та спрямована на учнів 5-9 класів (11-15 років)

Мета програми – інформування учнів про Європейський Союз, його структуру, залучення учнів до вивчення культури, традицій, звичаїв європейських країн та України, виховання підростаючого покоління у дусі спільних європейських цінностей.

Основні завдання:

поширення інформації про Європейський Союз (історія, структура, сучасний стан розвитку) серед учнів, батьків, учителів;

розвиток і формування національної самосвідомості;

активізація творчого потенціалу учнів;

поглиблення знань з історії, культури, традицій своєї країни та країн – членів Європейського Союзу;

сприяння загальному усвідомленню необхідності взаємної толерантності та поваги у громадських відносинах;

розвиток почуття відповідальності за державу, дотримання прав людини.

Структура програми містить чотири розділи:

Європейський Союз: історія, структура;

Країни Європи: історія, географія, культура;

Наш рідний дім – Україна;

Права людини.

Навчальна програма передбачає 3 роки навчання:

1-й рік – початковий рівень, 210 годин на рік, 2 години на тиждень;

2-й рік – основний рівень, 210 годин на рік, 2 години на тиждень;

3-й рік – основний рівень, 210 годин на рік, 2 години на тиждень;

Один раз на місяць потягом трьох років навчання проводяться екскурсії рідним краєм та Україною. За неможливістю подорожувати, дані години заміняються на заочні подорожі.

Програма першого року навчання спрямована на загальне ознайомлення з Європейським Союзом, з історією його створення, з органами Євросоюзу (Європейський парламент, Європейська Рада) так 10 країнами Європи (Франція, Греція, Чехія, Болгарія, Естонія, Польща, Бельгія, Словенія, Угорщина, Італія). Паралельно йде вивчення історії, культури рідного краю, поглиблення знань про міста України. Передбачено вивчення Конвенції ООН про Права дитини.

 

Програма другого року навчання спрямована на вивчення історії, розвитку Європейського Союзу, поглиблення знань про інституції та органи Євросоюзу, розширення знань про європейські країни ( Іспанія, Словаччина, Німеччина, Великобританія, Румунія, Нідерланди, Португалія, Швеція, Австрія), міста України та права людини.

Програма третього року навчання завершує вивчення історії розвитку та структури Європейського Союзу, його країн, знайомить з українськими діаспорами в Європі, міжнародними освітніми програмами, відносинами України з Європейським Союзом, поглиблює знання про історію та культуру рідного краю та України, передбачає співпрацю з громадськими організаціями з питань прав людини.

Контроль за здобутими знаннями на всіх етапах навчання здійснюється під час проведення практичних занять.

Заняття в гуртку не потребує спеціальних знань. Навчальний матеріал програми адаптований до занять з учнями різного рівня підготовленості.

Євроклуб, як об’єднання учасників за інтересами, передбачає проведення різноманітних конкурсів, вікторин, круглих столів, ділових ігор, акцій, тренінгів, інтерактивного спілкування. Такі  види роботи сприяють отриманню знань про Європу, набуттю комунікативної компетенції, вмінню працювати з інформацією, використовувати її, працювати в команді, заохочує до вивчення іноземних мов.

Загальними принципами організації навчально-виховного процесу є: науковість, синтез інтелектуальної практичної діяльності, індивідуальний підхід.

Початковий рівень, перший рік навчання

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

 

Розділи, тема

Кількість годин
теоретичних практичних усього
Вступ 1 1
Розділ 1. Європейський Союз: історія, структура 6 6 12
1.1. Ознайомлення із загальним відомостями про Європейський Союз. Країни – члени Євросоюзу 2 2 4
1.2. Символи Європейського Союзу 0,5 0,5 1
1.3. Об’єднання Європи для уникнення воєнних конфліктів та відбудови континенту 1 1 2
1.4. Співпраця Європейських країн на політичному рівні 0,5 0,5 1
1.5. Інституції та органи Європейського Союзу: Європейський парламент 1 1 2
1.6. Інституції та органи Європейського Союзу: Рада Європейського Союзу 1 1 2
Розділ 2. Країни Європи: історія, географія, культура 10 17 27
2.1. Франція. 1 2 3
2.2. Греція. 1 1 2
2.3.Чехія. 1 2 3
2.4. Болгарія. 1 1 2
2.5. Естонія. 1 1 2
2.6. Польща. 1 1 2
2.7. Бельгія. 1 2 3
2.8. Словенія. 1 1 2
2.9. Угорщина. 1 1 2
2.10. Італія. 1 1 2
2.11. Організація та проведення шкільного Дня Європи України 4 4
Розділ 3. Наш рідний край – Україна 5 15 20
3.1. Пошукова робота: історія свого населеного пункту 3 3
3.2. Екскурсія до обласного центру 2 2
3.3. Заочна подорож містами України 3 3
3.4. Вікторина. Міста України 1 1
3.5. Майстер-клас писанкарства. 1 1
3.6. Проект «Це – моя Україна. Це – моя Батьківщина. Це – рідна школа моя» 2 2
3.7. Перегляд та обговорення однієї з п’єс українських митців 2 2
3.8. Створення відео презентації «Ласкаво просимо до України» 2 2
3.9. Участь у миротворчих акціях 1 1
3.10. Зустрічі з євро клубами області та школами району 3 3
Розділ 4. Права людини 2 8 10
4.1. Ознайомлення з Конвенцією ООН про Права дитини 2 2
4.2. Конкурс малюнків «Я маю право» 2 2
4.3. Проект «Я маю право на захист своїх прав» 2 2
4.4. Випуск інформаційної газети «куди звертатися у випадку порушення твоїх прав» 2 2
4.5. Гра-подорож до країни «Правландії» 2 2
Разом 24 46 70

 

 

 

                     

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

 

Вступ (1 год.)

 

Ознайомлення з історією створення та діяльністю шкільних європейських клубів, із Статутом шкільного клубу. Вибори Ради клубу.

 

Розділ 1. Європейський Союз: історія, структура (12 год.)

1.1. Ознайомлення із загальним відомостями про Європейський Союз. Країни – члени Євросоюзу (4 год.)

Теоретична частина. Історія  створення Європейського Союзу. Країни – члени Євросоюзу.

Практична частина. Гра «Голосуймо ногами» («Правда-неправда») на знання теоретичного матеріалу. Виконання пошукових завдань у мережі Інтернет.

1.2. Символи Європейського Союзу (1 год.)

Теоретична частина. Гімн, прапор – символи Європейського Союзу.

Практична частина. Конкурс малюнків «Прапор Євросоюзу».

1.3. Об’єднання Європи для уникнення воєнних конфліктів та відбудови континенту (2 год.)

Теоретична частина. Прогресивні ідеї Жана Моне та Робера Шумана.

Практична частина. Вікторина «Чи знаєш ти …».

1.4. Співпраця Європейських країн на політичному рівні (1 год.)

Теоретична частина.  Шенгенська угода. Єдиний європейський акт (ЄЄА)

Практична частина. Гра «Продовж речення …»

1.5. Інституції та органи Європейського Союзу: Європейський парламент

(2 год.)

Теоретична частина.  Діяльність Європейського парламенту.

Практична частина. Ділова гра «Засідання Європейського парламенту»

1.6. Інституції та органи Європейського Союзу: Рада Європейського Союзу (2 год.)

Теоретична частина.  Рада Європейського Союзу – засідання голів урядів всіх держав – членів ЄС.

Практична частина. Виконання пошукових завдань у мережі Інтернет.

 

Розділ 2. Країни Європи: історія, географія, культура (27 год.)

Теоретична частина.  Історія, культура, географія країн Європи: Франція, Греція, Чехія, Болгарія, Естонія, Польща, Бельгія, Словенія, Угорщина, Італія.

Практична частина. Віртуальна подорож «Тур Європою». Вікторина «Країни Європи». Проект «Свята країн Європи». Конкурс малюнків «Європа очима дітей». Виконання пошукових завдань у  мережі Інтернет. Проект «Визначні пам’ятки архітектури країн Європи». Презентація європейської класичної музики. Відео презентація «Якими мовам спілкується європеєць». Конкур віршів відомих європейських поетів. Випуск газети «Європа сьогодні». Організація та проведення шкільного Дня Європи в Україні.

 

Розділ 3. Наш рідний край – Україна (20 год.)

3.1. Пошукова робота: історія свого населеного пункту (3 год.)

Практична частина Пошук інформації в бібліотеках та Інтернет-мережі. Запис спогадів жителів населеного пункту про історію та розвиток історії села (міста). Презентація пошукової роботи.

3.2. Екскурсія до обласного центру (2 год.)

Теоретична частина.  Екскурсія містом у супроводі професійного гіда.

3.3. Заочна подорож містами України (3 год.)

Теоретична частина.  Презентація 6 міст України  (на вибір учителя)

3.4. Вікторина. Міста України (1 год.)

Практична частина. Підготовка питань та проведення вікторини.

3.5. Майстер-клас писанкарства (1 год.)

       Практична частина. Проведення майстер-класу місцевим умільцем.

3.6. Проект «Це – моя Україна. Це – моя Батьківщина. Це – рідна школа моя» (2 год.)

      Практична частина. Створення індивідуальних презентацій на задану тему.

3.7. Перегляд та обговорення однієї з п’єс українських митців (2 год.)

Практична частина. Відвідування обласного театру: перегляд та обговорення п’єси (на вибір учителя).

3.8. Створення відео презентації «Ласкаво просимо до України» (2 год.)

Практична частина. Створення та представлення відео презентацій учасниками клубу.

3.9. Участь у миротворчих акціях (1 год.)

     Практична частина. Організація та участь у миротворчих акціях, які є актуальними на певному розвитку держави.

3.10. Зустрічі з євро клубами області та школами району (3 год.)

     Практична частина. Пошук потенційних партнерів (Інтернет, місцева преса, індивідуальне спілкування). Розроблення програм-зустрічей. Проведення зустрічей з обміну досвідом, спільних заходів.

 

Розділ 4. Права людини (10 год.)

4.1. Ознайомлення з Конвенцією ООН про Права дитини (2 год.)

Теоретична частина. Спільне заняття для батьків дітей та вчителів «Конвенція ООН про Права дітей».

4.2. Конкурс малюнків «Я маю право» (2 год.)

 Практична частина. Проведення конкурсу. Організація шкільної виставки малюнків «Я маю право».

4.3. Проект «Я маю право на захист своїх прав» (2 год.)

 Практична частина. Розроблення та реалізація проекту.

4.4. Випуск інформаційної газети «куди звертатися у випадку порушення твоїх прав» (2 год.)

 Практична частина. Пошук матеріалів у мережі Інтернет. Випуск інформаційної газети.

4.5. Гра-подорож до країни «Правландії» (2 год.)

   Практична частина. Проведення гри-подорожі.

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Учні мають знати:

  • загальні відомості про Європейський Союз;
  • символи Європейського Союзу;
  • органи Європейського Союзу: Європейський парламент, Ради Європейського Союзу;
  • загальну історію, особливості культури, географію 10 країн Європи;
  • історію свого населеного пункту;
  • історію 6 міст України;
  • Конвенцію ООН про Права дитини.

Учні мають уміти:

  • користуватися мережею Інтернет;
  • створювати власні презентації;
  • добирати матеріал і випускати шкільні газети;
  • організовувати виставки.

Учні мають набути досвід:

  • проведення конкурсів, вікторин;
  • організації та проведення масових заходів;

розпису писанок і обговорення театральної вистави.

Всі фото та відеоматеріали розміщено на сторінці школи ” В контакті”

http://vk.com/albums-29324606